BIP Urzędu Miejskiego w Białej Piskiej

Spis spraw

Spis spraw załatwianych przez Gminę według kategorii

      Poniżej zaprezentowana lista zawiera spis spraw możliwych do załatwienia w Urzędzie Miasta i Gminy w Bialej Piskiej wraz z informacjami jak sprawę można załatwić.

  • Organizacyjne
    Archiwum. Naliczenie kapitału początkowego. Poświadczenia podpisów i poświadczenia dokumentów za zgodność z oryginałem. Oświadczenia z zakresu egzekucji majątkiem. Przyjmowanie obwieszczeń.

  • Ochrona środowiska
    Ustalenie warunków zabudowy. Usuwanie drzew i krzewów.

  • Planowanie przestrzenne
    Ustalenie warunków zabudowy. Przyłączenie do sieci. Nadanie nazwy ulicy, placu, parku, instytucji publicznej gminy. Zaświadczenie o przeznaczeniu w Planie Ogólnym Zagospodarowania Przestrzennego Gminy nieruchomości.

  • Sprawy mieszkaniowe
    Zawarcie umowy najmu lokalu. Zamiana lokalu. Przyznanie dodatku mieszkaniowego.

  • Działalność gospodarcza
    Wpis do ewidencji działalności gospodarczej, zmiana danych, wykreślenie. Koncesje.

  • Ewidencja ludności
    Ewidencja ludności. Zameldowania i wymeldowania.

  • Urząd Stanu Cywilnego
    Dowody osobiste. Akty urodzenia, małżeństwa, zgonu. Wpisanie aktów zagranicznych. Zaświadczenia o zdolności prawnej do zawarcia związku małżeńskiego. Odpisy dokumentów. Sprostowanie oczywistego błędu. Testament.

  • Podatki
    Podatek od nieruchomości, od środków transportu, rolny, leśny. Stan majątkowy. Rozłożenie na raty. Umorzenie podatku. Odroczenie terminu płatności. Wykazy nieruchomości i deklaracje podatkowe.

  • Nieruchomości
    Podział nieruchomości. Nadanie numeru porządkowego nieruchomości. Sprzedaż nieruchomości dotychczasowemu najemcy lub użytkownikowi wieczystemu.

          Zgodnie z art.7 ustawy o samorządzie gminnym, zaspokajanie zbiorowych potrzeb wspólnoty należy do zadań własnych gminy.
    W szczególności zadania własne obejmują sprawy:

    1. ładu przestrzennego, gospodarki nieruchomościami, ochrony środowiska i przyrody oraz gospodarki wodnej,
    2. gminnych dróg, ulic, mostów, placów oraz organizacji ruchu drogowego,
    3. wodociągów i zaopatrzenia w wodę, kanalizacji, usuwania i oczyszczania ścieków komunalnych, utrzymania czystości i porządku oraz urządzeń sanitarnych, wysypisk i unieszkodliwiania odpadów komunalnych, zaopatrzenia w energię elektryczną i cieplną oraz gaz,
    4. lokalnego transportu zbiorowego,
    5. ochrony zdrowia,
    6. pomocy społecznej, w tym ośrodków i zakładów opiekuńczych,
    7. gminnego budownictwa mieszkaniowego,
    8. edukacji publicznej,
    9. kultury, w tym bibliotek gminnych i innych placówek upowszechniania kultury,
    10. kultury fizycznej i turystyki, w tym terenów rekreacyjnych i urządzeń sportowych,
    11. targowisk i hal targowych,
    12. zieleni gminnej i zadrzewień,.
    13. cmentarzy gminnych,
    14. porządku publicznego i bezpieczeństwa obywateli oraz ochrony przeciwpożarowej i przeciwpowodziowej, w tym wyposażenia i utrzymania gminnego magazynu przeciwpowodziowego,
    15. utrzymania gminnych obiektów i urządzeń użyteczności publicznej oraz obiektów administracyjnych,
    16. polityki prorodzinnej, w tym zapewnienia kobietom w ciąży opieki socjalnej, medycznej i prawnej,
    17. wspierania i upowszechniania idei samorządzowej,
    18. promocji gminy,
    19. współpracy z organizacjami pozarządowymi,
    20. współpracy ze społecznościami lokalnymi i regionalnymi innych państw,

          Ustawa określa (art.8), które zadania własne gminy mają charakter obowiązkowy. Przekazanie gminie, w drodze ustawy, nowych zadań własnych wymaga zapewnienia koniecznych środków finansowych na ich realizacje w postaci zwiększenia dochodów własnych gminy lub subwencji.
          Ustawy mogą nakładać na gminę obowiązek wykonywania zadań zleconych z zakresu administracji rządowej, a także z zakresu organizacji przygotowań i przeprowadzenia wyborów powszechnych oraz referendów. Zadania z zakresu administracji rządowej gmina może wykonywać również na podstawie porozumienia z organami tej administracji.
          Gmina może wykonywać zadania z zakresu właściwości powiatu oraz zadania z zakresu właściwości województwa na podstawie porozumień z tymi jednostkami samorządu terytorialnego.
          Gmina otrzymuje środki finansowe w wysokości koniecznej do wykonania zadań, o których mowa powyżej. Szczegółowe zasady i terminy przekazywania środków finansowych, określają ustawy nakładające na gminę obowiązek wykonywania zadań zleconych lub zawarte porozumienia.
  • Data powstania: piątek, 27 cze 2003 19:08
    Data opublikowania: piątek, 27 cze 2003 19:09
    Opublikował(a): Damian Modzelewski
    Zaakceptował(a):
    Artykuł był czytany: 31997 razy